Viestille ulkoasu

Graafinen suunnittelu ja yritys­ilme

Graafisen suunnittelun tehtävänä on auttaa katsojaa ymmärtämään yrityksen viesti helposti ja vaivattomasti. Tarjoan yritykselle kokonaisvaltaista graafista suunnittelupalvelua sähköiseen ja painettuun viestintään.

#hinnasto | #kysy tarjous | #referenssit

Graafinen suunnittelu antaa viestille ulkoasun

Graafinen suunnittelu on laaja käsite, koska tuotos voi liittyä monenlaiseen lopputuotokseen. Yleisesti graafista suunnittelua tehdään mainonnassa, painotuotteiden työstössä, sähköisten medioiden ulkoasuissa ja käyttöliittymissä. Graafinen suunnittelu voi olla kuvitusta, yritysilmettä, pakkausten ulkoasuja tai opasteita ja merkkejä. Seuraavassa olen avannut graafisen suunnittelun kulkua pääpiirteittäin.

Alkukartoitus - mitä yritys haluaa viestiä

Graafisen suunnittelun starttaa kartoittamalla, millaisia parannuskohteita yrityksen viestinnässä, palveluissa tai tuotteessa voisi löytyä. Tärkeää on tiedostaa myös kohdeasiakkaat ja mistä he löytyvät. Millaista viestiä yritys haluaa viestiä asiakkailleen. Näin saadaan kiteytettyä myös tavoite, mitä suunnittelulla on tarkoitus saada aikaan. 

Jos yritys on vasta starttaamassa, niin em. asiat ovat erityisen tärkeitä miettiä valmiiksi ja jalostaa ajatuksia eteenpäin.

Alkukartoituksessa sovitaan suuntaviivat graafiselle suunnittelulle ja valmistumisaikataulu. Brändi-ilme toteutuslaajuus sovitaan myös ennen ideointivaihetta.

Ideointi ja työstö

Ideointi ja työstövaiheessa suunnittelen yleensä kaksi erilaista vaihtoehtoa asiakkaalle katsottavaksi. Riippuen suunnittelun laajuudesta, mallit ovat laajuudeltaan 1-2 sivun mittaisia, joissa on kiteytetty molempien ehdotusten tärkeimmät elementit.

Graafisen ilmeen viimeistely

Viimeistelyvaihe voi kestää graafisessa suunnittelussa pitkään, kun haetaan sitä parasta ilmettä tai oikeaa värisävyä. Jos suunnittelun tuotos on osa jotain isompaa kokonaisuutta, työstöversioita voi tulla useampiakin. Tässä asiakkaan palaute on ensiarvoisen tärkeää, jotta lopputuloksesta saadaan toivottu ja paras mahdollinen asiakkaita tavoittamaan.

Loppuarvio ja jatkokehitys

Lopuksi arvioidaan graafisen suunnittelutyön onnistumista ja mahdollista jatkokehitystä. Laajeneeko alkuperäinen muotoilu myös yrityksen muihin toimintoihin? Löytyykö graafiselle muotoilulle muita sovellettavia kohteita? Mitä visuaalisella ilmeellä saatiin aikaan? Viimeiseen kysymykseen kannattaa hakea vastaus numeroista. Kasvoiko tuotteen / palvelun myynti? Auttoiko graafinen muotoilu yritystä eteenpäin?

Graafinen suunnittelija tarjoaa

#logosuunnittelu #verkkosivut #painotyöt #kuvittaminen #yritysilme #brändi #ulkoasu #tiekartta #graafinenohje #esite #katalogi #käyntikortti #opaste

Ota yhteyttä, jos yrityksesi haluaa erottua joukosta. Sovitaan tapaaminen. Seuraavassa tarkemmin palveluista.

Logosuunnittelu

Miksi yritys tarvitsee logon? Eikö verkkosivut tai mainos lehdessä riitä? Logo on kaiken yritysviestinnän perusta, jonka päälle yritysbrändiä voidaan rakentaa. Hyvää logoa käytetään joka paikassa, jotta asiakkaat tunnistavat ja luottavat yritykseen.

Verkkosivut

Toteutan helppokäyttöisiä verkkosivustoja ja verkkokauppoja sisältöineen WordPress -alustalle. Näin varmistat yrityksen toiminnan näkymisen verkossa  tietokone- sekä kännykkäruudullakin.

Tilaa esite

Oikeasisältöinen, hyvin kirjoitettu ja selkeästi toteutettu esite on tehokas viestintämuoto. Painettua esite tai flyer on helppo lukea ja sen jaettavuus messuilla ja tilaisuuksissa on ylivertainen. Katso valmiit esitepaketit!

Tilaa käyntikortti

Suunnittelen yrityksellesi uniikit ja yrityksesi näköiset käyntikortit, jotka erottuvat edukseen. Tilattavissa on kaksi erilaista pakettia, jonka mukaan taitan yrityksesi brändin mukaisen käyntikortin. Lue lisää.

Ajankohtaista

Tilaa nyt näkyvyyttä kuntavaaleihin – verkkosivut valmiiksi jopa viikossa!

Tarjoamme kuntavaaliehdokkaalle helpon ja selkeän markkinointipaketin verkossa ja kentällä kampanjointiin. Verkkosivut + vaaliflyer 990 € (sis. alv).

Graafisen suunnittelun asiakastöitä

Kolmen yliopistohankkeen logojen ja ilmeen toteutus

Lue, miten kolmen yliopistohankkeen logot ja brändi-ilmeet toteutettiin ja mitä hyötyä samanaikaisuudesta tilaajat saivat. Juttu on Mainostoimisto Sitrusmedian verkkosivuilla.

Ympäristö­ohjelman käsikirja ja opas sekä tiekartan visualisointi

Toteutin Äänekosken kaupungille kestävän elämän oppaan, kaupungin työntekijöden käsikirjan sekä ilmastotiekartan visualisoinnin. Juttu on Mainostoimisto Sitrusmedian verkkosivuilla.

Helmihuvilat verkkosivut esitettynä kolmessa eri medialaitteessa.

Brändi-ilmeen totetus majoitusliikkeelle

Miten verkkonäkyvyyttä voi parantaa mökkivuokraukseen keskittyvässä yrityksessä. Toteutin logon ja verkkosivuston majoitusyritykselle. Lue juttu Mainostoimisto Sitrusmedian verkkosivuilta.